Mooi weer en wedstrijd voor Diever-Wapse 1

Onder een fel brandende lentezon stond Diever-Wapse zondag thuis in Diever op het veld tegen de mannen uit Scheerwolde. De basis elf bestond uit: Léon Bijker, Bas Westenbrink, Ruud Bosma, Jarno Schoemaker, Tieme Dongstra, Mick Back, Jeroen Klapwijk, Yvar van der Velde, Lennart Dijkveld Stol, Rik Vrieling en Willem de Roo. De wissels waren: Teun Wortelboer, Thom Dijkstra en Bram Wortelboer

Voor beide partijen stond er geen spanning meer op deze wedstrijd. Samen met het mooie weer was dit dus de uitgelegen kans voor een mooi potje voetbal zonder vervelende overtredingen.
Deze verwachting werd waargemaakt. Ook was de wedstrijd de laatste thuiswedstrijd in het eerste van een aantal Diever-Wapse spelers. Zo ook die van Jarno Schoemaker, dus toen er een penalty gewonnen werd was de keuze snel gemaakt wie deze mocht nemen. Jarno schoot de bal feilloos raak en zorgde meteen al voor een mooi afscheid. De spanning kwam wel even terug in de wedstrijd toen een bal van Diever-Wapse werd onderschept en de spits van Scheerwolde na een mooie beweging de bal in het doel schoot. Toen kwam Willem de Roo op stoom. In zo’n 35 minuten, onderbroken door de rust, scoorde hij drie doelpunten. Een hattrick dus! De eerste was de mooiste, na een goede voorzet van rechts van Bas Westenbrink was de aandacht van de verdediging gericht op Lennart Dijkveld Stol en kon Willem met een karate-achtige trap raakschieten. Goal twee was wat makkelijker na terugleggen van Tieme Dongstra. Het derde doelpunt was vergelijkbaar met de tweede, Lennart legde de bal goed terug en Willem rondde goed af in de verre hoek. Na de rust scoorde Scheerwolde ook nog na een goed uitgespeelde aanval, verder zijn ze niet meer gevaarlijk geworden. De 5-2 was voor Lennart Dijkveld Stol, die de bal voor open doel kon inschuiven nadat hij samen met Willem de Roo op de keeper afging. Het laatste doelpunt was misschien wel de meest opmerkelijke. Een schijnbaar makkelijk te vangen bal werd door de keeper van Scheerwolde losgelaten. Jeroen Klapwijk kon de bal overnemen en rustig in het open doel schieten. Jeroen snakte al lang naar een doelpunt en vierde dit doelpunt dan ook uitbundig. Na de aftrap floot de scheidsrechter af, iets voor tijd, maar daar had niemand echt problemen mee gezien het lekkere weer en de kleine belangen van de wedstrijd.

Na de winst staat Diever-Wapse op de 8e plek. Dit is zeer waarschijnlijk ook de eindpositie.

Maandag 20 is de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Balkbrug. Daarna is de zomerstop aangebroken en kunnen de spieren rust pakken om volgend seizoen weer keihard te kunnen knallen!