V.V. Diever-Wapse kiest voor duurzaam

Één jaarlang zijn we bezig geweest met de voorbereidingen van het plaatsten van de ledverlichting op beide locaties. Offertes, subsidies, vergunning aanvragen, lichtplannen maken, mastcontroles uitoefenen, voorbereidingen treffen en uiteindelijk kan de ledverlichting geplaatst worden. Inmiddels wordt er volop gebruik gemaakt van de ledverlichting en wordt het mooie heldere licht al als normaal gezien.

Wij zijn blij met de realisatie van dit mooie project. Een lichtopbrengst die weer voldoet aan de
huidige normen, waarbij je heerlijk kunt trainen en wedstrijden spelen. Maar zeker ook heel
belangrijk het bespaart 41,3% in de energielasten. Het verbruik per uur van de oude installatie
bedroeg nl 26.400 Watt en bij ledverlichting is dat 15.500 Watt per uur.

Door de inzet van vrijwilligers, overheidssteun en steun van diverse bedrijven hebben we dit project kunnen realiseren, maar niet alleen dit project.

Wij zijn verder gegaan in de verduurzaming van ons park. De gehele kantine is door onze vrijwilligers voorzien van isolatie en nieuwe ledverlichting, beschikbaar gesteld voor een scherpe prijs door lokale bedrijven (Concordia en installatiebedrijf Klok). Voor nu een eenmalige grote uitgave, maar voor de toekomst een jaarlijkse besparing in de energielasten.

Op de foto de bestuursleden van links naar rechts:
Bjorn Dijkveld-Stol, Maarten van Rooijen, Agnes Haveman en Edwin Leerling.
Op de foto ontbreken, Iwan Veldhuizen en Ina Middelveldt

verduurzaming kantine en ledverlichting