Winst voor Diever-Wapse 1

Afgelopen zaterdag mochten de spelers van Diever-Wapse na een flink stuk in de auto een potje ballen in Blankenham. De basis elf bestond uit: Lennart Dijkveld Stol, Bas Westenbrink, Ruud Bosma, Jarno Schoemaker, Bram Wortelboer, Tieme Dongstra, Teun Wortelboer, Jeroen Klapwijk, Yvar van der Velde, Cameron Dirkx en Willem de Roo. De wissels waren: Rik Vrieling, Tim van de Belt, Mick Back

De gehele wedstrijd was vol met duels en beide ploegen probeerden wel te voetballen. Er werd op eigen helft mooi gevoetbald, maar vaak was de afronding bij Diever-Wapse niet goed genoeg. De eerste grote kans was een penalty voor Blankenham na een simpele overtreding in de 16 van de uitploeg. Deze kans liet Blankenham niet onbenut dus keek Diever-Wapse tegen een achterstand aan.
Toen kwam het “Diever-Wapse kwartiertje”, kort na elkaar schoot het 1e er 3 ballen in. Het eerste doelpunt was van Willem de Roo na een prachtig bekeken balletje van Cameron Dirkx.
Het tweede doelpunt was een intikkertje voor Teun Wortelboer na een goede loopactie van Willem de Roo. De grens van de tegenstander wilde hem nog afkeuren, maar de scheids ging hier niet in mee. Doelpunt nummer 3 was een soortgelijk doelpunt. Goed breedleggen zette Yvar van der Velde alleen voor de keeper, hij bewaarde de rust en kapte de keeper uit om de bal daarna rustig binnen te schuiven. Na rust golfde het spel beide kanten op. Beide partijen hadden nog kansen op doelpunten, waarbij Diever-Wapse de meeste kansen had. De wedstrijd bleef zo spannend, terwijl Diever-Wapse allang de wedstrijd in het slot had moeten gooien. Er volgden geen doelpunten meer in de tweede helft, dus de eindstand was 1-3. Winst dus!

Na de wedstrijd was de jaarlijkse Barbecue als afsluiting van dit voetbalseizoen. Op moment van schrijven moet deze nog van start gaan, maar het wordt vast een groot feest!

De voorlaatste wedstrijd van het seizoen speelt Diever-Wapse thuis op 12 mei tegen Scheerwolde. Dit is de laatste thuiswedstrijd dus kom de mannen nog één keer aanmoedigen!