• Diever-Wapse heeft wind in de zeilen en levert 4 kampioenteams af

31 mei 2019
  • Nieuwe jeugdleden begonnen halverwege het seizoen zich aan te melden, waardoor er een extra team in de voorjaarscompetitie kon starten. We gingen met zowel een JO8 als een JO9 de wei in, waardoor iedereen met en tegen leeftijdsgenoten kon spelen. Dit pakte goed uit. Vorig weekend werden beide teams kampioen, zij stonden onder leiding van Rene Leerling (JO8) en Bernard van Zomeren (JO9). Ook starten wij dit jaar met de samenwerking met BEW in Vledder. De JO17 spelers van beide vereniging gingen samen aan de competitie beginnen. Het werd een leuke, fanatieke groep onder leiding van Colin Zoet, Mark Hoekstra, Tim de Rooij en Robin Bouwhuis.  Afgelopen donderdagavond 23 mei werd er thuis (in Vledder) gespeeld tegen Fit Boys. Bij winst kon het kampioenschap worden gevierd. Het werd een spannende partij, maar uiteindelijk wisten ze de wedstrijd naar zich toe te trekken waardoor er met 6-3 is gewonnen. Een roos, medaille en een platte wagen stonden voor de jongens klaar, zodat het kampioenschap gevierd kon worden. Super mooi dat de samenwerking vruchten afwerpt.

En als klap op de vuurpijl heeft afgelopen zondag ook ons 2e elftal het kampioenschap behaald. De uitwedstrijd werd tegen en in Ruinerwold gespeeld. Met nog 2 wedstrijden te spelen (incl.deze) en 5 punten voorsprong op IJhorst 3 zou het kampioenschap vandaag binnen gehaald kunnen worden. De voorbereidingen zijn getroffen en nu de punten nog meenemen naar huis.  Om 10.00 uur gingen de mannen van start. De spanning zat er goed in, veel publiek en de druk van het  100ste doelpunt halen. De 1e helft verliep soepeltjes en ze wisten 2x te scoren. Met 0-2 op het scorebord gingen de pauze in. De doelen waren bereikt, nu alleen nog de voorsprong behouden. Het spel was niet meer spannend en ze wisten de wedstrijd af te sluiten met een 0-4 overwinning. Het kampioenschap is binnen en het feest kan beginnen.

Er is nu nog 1 team die ook nog kansen heeft om het kampioenschap te behalen en dat is ons 35+ team. Zij moeten vrijdag 14 juni hun laatste wedstrijden spelen. Wij wensen hun veel succes.

Met nog een paar wedstrijden te gaan heeft v.v. Diever-Wapse het jaar mooi kunnen afsluiten. Wij zijn trots op de mensen die zich fanatiek inzetten voor dit mooie spel en bedanken dan ook alle spelers, leiders, trainers, scheidsrechters, sponsors en vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken.